Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/4/9/492e00c1-5969-4a91-9724-e3964eeb3bf1/pyttebron.se/public_html/wp-content/plugins/content-slide/content_slide.php on line 131

Öppet brev till de politiska partier som står bakom Ängelholmspaketet – Föreningen Rädda Pyttebroområdet
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/4/9/492e00c1-5969-4a91-9724-e3964eeb3bf1/pyttebron.se/public_html/wp-content/plugins/content-slide/content_slide.php on line 167
Öppet brev till de politiska partier som står bakom Ängelholmspaketet

Med anledning av årsdagen av folkomröstningen om Pytteleden (Klippanvägens förlängning), den 27 november, skulle vi vilja att ni funderar över följande:

I folkomröstningen 2011 sa ängelholmarna nej till Pytteleden.

I valet 2014 sa ängelholmarna nej till Pytteleden.

I valet 2018 sa ängelholmarna nej till Pytteleden.

Ni sitter inte på era poster för er egen skull. Eftersom ängelholmarna uppenbarligen inte vill ha Pytteleden borde ni planera utifrån det. Pytteleden behövs inte. Om vi ska kunna rädda klimatet måste biltrafiken minska och det uppväger den trafikökning som utbyggnaden av stationsområdet ger. Skulle vi trots det ha problem med trafiken när klimatfrågan är löst kan vi fundera vidare på nya vägar då.

Ni har möjlighet att både lyssna på ängelholmarna och göra en insats för klimatet och därmed våra barns framtid. Varför gör ni inte det?

Föreningen Rädda Pyttebroområdet – Värna Ängelholms oaser

Kommentarer är stängda.